‘İlginç fikirler’ Kategorisi için Arşiv

>"Eski Mendiller den" kızlara elbise

22 Şubat 2011

>

Bu aralar pek nostalji takılıyoruz, ama denk geliyor ne yapayım. Eski bayramların, saygı timsaliydi bir zamanlar kendileri. Şimdi yüzüne bakan yok. Mendil denilince aklımıza “kağıt peçete” geliyor şimdi. Çeşit çeşit renk renk. Üreten satan varmı bilmiyorum ben epeydir rastlamadım, satan bilen duyan varsa hemen haberini bekliyorum. Öyle alış veriş manyağı değilim ama bunu bulursam asla kaçırmam. Kırlent yapmayı, ve aski adetler üzre, çekmecelere ütüleyip koymak istiyorum.
Bu şeker kıza annesi mendillerden ne güzel elbiseler, etekler yapmış. Sadece bunlar değil, daha başka şeylerde yapmış.

>Eski fincanlardan mumluk

10 Şubat 2011

>

Kullanmadigimiz daha dogrusu kullanmaya kiyamadigimiz , nineleremiz den babaannelerimiz den kalan fincan lari böyle mumluk yaparak hem göze hos göründügü gibi hem de hatirasina duyulan saygi daha da katlanir diyorum.Bu site sahibi nasil yapildigini ve malzemelerini anlatmis.Fikrine ve emegine saglik diyoruz.

>Nostaljik "kaset görünümlü" laptop çantası

06 Şubat 2011

>

Teknolojinin bile kendi içinde evrimi olunca, bir zamanların “yok üstüne böyle icat” dediğimiz kaset ve kaset çalarlar şimdi böyle nostalji kulvarına girer. Kaset görünümlü bu “laptop çantası” nı alırmısınız satarmısnız bilemem ama, kendini bu uğurda feda eden yaratıcı hobi meraklıları eminim bunu kendine göre uyarlayıp, yeni bir çanta yaratıcaklardır. İster craft, ister keçe ister kumaş tasarımlar dan. Bu ve bunun gibi nice modellere bakmak için buraya tık tıklayınız, sizin zevkinize göre biri mutlaka vardır.

>Ciltli kitap kapakların dan çerçeve/dekor

08 Ocak 2011

>

Kitaplar rafta boş boş duracağına (okumayanlar için) böyle çerçeve olur işte. Aslında kalın ansiklopedik kitaplar lazım oldukça bu şekilde de kullanılır yine, kapağına yapıştırılan resimle hem elimizin altında hem hoş bir tablo, aşağıdaki ise kapak cilti ve fotoğraf içine monte edilmiş, cilt kapak sanırım resim boyutunda kesilmiş. Değişik ve güzel fikirlere her daim kapımız açık.

>Bal kabağından "doğal vazo"

06 Ocak 2011

>

Çiçekler doğal olur da, vazosu olmaz mı. Dalından koparılmış çiçekleri, dalından koparılmış bal kabağına koymak kim düşünmüş se, pek iyi düşünmüş. İçini oy, tatlı yap, dışını vazo yap. Akıl akıldan üstünmüş ama bu akıl pekde güzelmiş. Kabak önce güzelce içi temizlenir, oyulur, sonra yıkanır ve kuruduktan sonra, kümeslerde kullanılan yumuşak tel yada çiçekçilerde bulunan köpükten uygun ölçüde içinye yerleşitiril, ki bu daha kolaydır. Sonra istenilen çiçekler, yeşil yapraklarla dizayn edilerek yerleşitirilir ve içine su dolduralar bu doğallığın keyfi çıkarılır. Hem de size terc,mesini yaptım da geldim, artık paylaşması benden, sayfaya teşekkür ziyareti ve yapması sizden

http://www.goinghometoroost.com/2010/diy-craft-projects/a-guest-post-by-my-mom-diy-pumpkin-vase/

>Naylon eldivenlerin modaya uyumu

29 Kasım 2010

>

İş yaparken bile ben kokoş olanlardan ım diyorsanız, böyle temizlik eldivenlerinizi şık cici bir hale getirebilirisiniz. Gerçekte kullanırken fiyonguydu püskülüydü derken salkım saçak rahat çalışılır mı bilmem ama, alışan alışır herhalde. Hoş ben sadesini de hayatta kullanamam, sanki başka birinin eliymiş gibi geliyor bana ama müptelası olanlara güzel bir eldiven çalışması.
Bu arada bizim evde ki tatlı telaş için yorum bırakan, samimi içten ve güzel temenniler de bulunan herkese çok teşekkür ediyorum. Nişan yakın olduğu için, bu tatlı günleri sizlerle o zaman paylaşıcam. 

>Evde "oda kokusu" hazırlamak

17 Kasım 2010

>

Bu bayram malum, evde et kokuları, kurbanlıklar telaş derken yapılan temizliklten eser kalmıyor. Yeri imkanı olana ne mutlu da, yine çoğumuzun evde ki et kokularından rahatsız olduğumuzu biliyoruz, hele benim oğlan gibi evde burnunu sıkarak dolaşanınız varsa şu oda spreyleri can kurtarıcımız. Bizim evde her odada her köşede neredeyse mevcut. Banyo wc dahil. Temizlik te illa ki olmazlarım dan biridir bu kokulu malzemeleri kullanmak, sanki temizlik yapıldığına dair noter görevi yüklüyorum bu güzellere. Ancak bu kimyasal hoşlukların burunlar da koku alma hücrelerine verdiği zararı bilmemek mümkün değil. Bu yüzden aromatik bitkiler mezunu kızımın da tavsiyesi ile, evde basit bir oda kokusu yapmaya karar verdim. Bayramdan sonra ilk işim bu olucak. Benimle birlikte yapmak isteyen olur diye öncesinde paylaşmak istedim. 
Gerekli malzemeler basit, her yerde bulunabilecek türden. Bize lazım olan sadece; Boş sprey şişesi (ben Glade in biten oda spreyini kullanıcam) saf su ve beğendiğimiz kokuya göre uçucu yağ. Bunu aktar ve kozmetik dükkanlarından temin edebiliriz. Bunun en güzel tarafı ise, yoğunluğuna göre “oranları” kendi isteğimize göre ayarlamak. Hem zararsız hem hesaplı bir oda kokusu oldu bile. Lavanta ve yasemin veya vanilya kokusu favorim. Fresh kokulara hastayım.Yapacak olursanız ziyaretinizi bekliyorum. 
Hepinizin bayramını tekrar kutluyor, güzel günler diliyorum.

>Bu kadarı da olmaz artık !!

12 Temmuz 2010

>

Yani öyle değilmi, bu kadarı da olmaz artık. Amman tozlanmasın düdütünüz. ama bir eksiği var bu hamaratlığı had safhaya gelmiş zatın, direksiyona ve vitese örmemiş sanırım kılıf.:))) Neyse başka bişey demiycem artık. Sanırım rekor denemesi falan herhalde. Yoksa zamana ve yünlere yazık…

>Bu kulübe başka kulübe (chicken home)

18 Haziran 2010

>

Bu kulübe başka kulübe, önünde köpek olduğuna bakmayın, kendileri sanırım güvenlik görevlisi :) yani burada barınanlar minik chicken lar , yani tvuk horoz kaz ördek civciv beslemek için tarlaya bahçeye çftliğe gerek yok, böyle ufacık bir bahçe bile yeterli…

Şanslı chickenlar vesselam, bizdekileri kıyaslayınca insanın kendi kalası geliyor bu kulübüde..:)

Üç oda bir salon, denize nazır, terası da cabası…

Temizlik tertip düzen hijyen ne ararsan var, burdan çıkan yumurtaları gözün kapalı ye :) 
şaka bir yana hakikaten çok orjinal çok şahane bir fikir, oturduğumuz mekanlara bile gerekli ehemmiyeti vermeyenler bundan ibret almalı, bu minik canlılara (nedense hayvan diyemiyorum, iki ayaklı hayvanları gördükçe) gösterilen sevgiyi önemi kıskandım, paran ve bahçen varsa hiç durma…Diğer resimleri de mutlaka görmelisiniz.

>Mısır şurubuyla resim

11 Haziran 2010

>

Bazı olaylar karşısında “hayatta neler oluyor da haberimiz yok” dediğimiz anlar oluyor. İşte buda benim böyle dediğim anlardan biri. Resim sanatına meğilli olduğum halde, merakım ve hevesim olduğu halde bu tekniği ilk kez duyuyorum ve görüyorum. Aranızda bilenler varmı bilmiyorum ama “mısır şurubu ile resim” adını ben ilk kez duydum. Bizim dilimize “fruktoz” olarak bilinen mısır şurubu gıdada kullanılır ama demek ki şerbet görünümündeki parlaklığı gıda boyasıyla birleşince bir uğraşı daha çıkmış maharetlilere.
Sitede detayları var ama ben şahsen kendim çok merak ettiğim için dayanmadım ve çevirdim. Bir kase mısır şurubuna 10 damla istenilen renkte gıda boyası damlatıyorsunuz. Yağlı boya yapılan ve genelde ressamların kullandığı resim kağıtlarına istediğiniz çizimleri yaptıktan onra boyuyor ve kurumaya bakıyorsunuz. İşte bu kadar. Sonuç harika bir sanat eseri. Sanki üç boyutlu gibi bir havası var ayrıca vernik sürülmiş gibi parlak ve canlı. Böyle az malzemeyle böyle güzellikleri yaratmak artık el becerenize kalmış.
Ben bu yazıları hazırlarken bir yandan da şu “şeker şurubu” na bir göz atayım dedim ve iyiki de etmişim. Ne melem şeymiş bu zıkkım da haberimiz yokmuş. Aslında var da “yersen” diyerek yedirilen “gıda harikası” bir şey. Gıda firmaların şeker yerine daha ucuza mal ediliyor diye ürettikleri bu mısır nişastasından elde edilen “fruktoz” şeker tadında ama şeker değil, aslında iyi bişeymiş gibi görünsede çocuklarımızdan fersah fersah uzak tutmamız lazımda hangi birinden…ne colası ne tatlısı ne çikolatası ne bisküvisi, elimize neyi alsak bu mısır şurubu var. Daha da neler var, siz eniyisi bu makaleyi okuyun ve okutun. Burdan da şu çıkıyor en iyisi bu şurupa resim yapmak…
mısır şurubu ile ilgili makale için buraya, resmin yapılışı için buraya tıklayınız.

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.