Archive for the ‘KENDİN BİÇ KENDİK DİK’ Category

>Şirin "kalpli tutacaklar"

13 Şubat 2011

>

Bu ara hep kalpler den gidiyoruz ama, Martha ablaya uğrayınca, bu kalp tutacakları mutlaka sizinle  paylaşmalıyım dedim, Kumaş seçiminin ve desenin ne kadar önemli olduğu bu tarz çalışmalarda ortaya çıkıyor. Titiz ve detaylı anlatımı yazının devamında.

KAYNAK

Reklamlar

>Kumaştan saplı "hurç" dikimi

01 Şubat 2011

>

Selamlar herkese, bugün evlerimizin vazgeçilmezi olan, organizer lerin baş tacı “hurç”lardan bir örnek getirdim size. Şu kapitoneden, taşlı pullu olan hurçları bir türlü sevemedim gitti. Çeyiz çimen için hadi bir derece, onun da yine sadeliğinden yanayım, ama böyle sportif kumaşlar bana daha cici daha uyumlu geliyor.  Bu güzel ve çok amaçlı organizerin adım adım dikimi burada. Aynı zamanda, yerim yok diyenler için, aşağıda ki gibi böyle dikey olarak ta kıkullanabilirisiniz. Seviyorum böyle akıllı insanları ve akıl dolu işleri. 

>Tamamen el dikişi ile "çok amaçlı keseler"

22 Kasım 2010

>

Bu şirin keseleri dikiş makinası kullanmadan tamamen el ürünü hazırlanmış. Makinam yok yada ben beceremem diyenleri köşeye sıkıştıracak şirinlkte uğraşı bu keseler. Herşey konulabilir, malum hıristiyan aleminin “yumurta paskalyası” onlar için önemlidir, bu kesecikler de “yumurta şekerler” için hazırlanmış ama siz ister lavanta koyun ister çocuklara şekerler. Tercih sizin.
Nasıl yapıldığının devamı burada…

>Dantel şeritlerden etek modeli

12 Kasım 2010

>

Resim biraz uzaklten çeklmiş ama yapım aşamasına bakılınca harika bir etek çalışması olduğu görülüyor. Şu metreyle satılan hazır pamuklu dantellerden çok şık ve zarif bir etek dikilmiş, sanıtım bu modelin devri hiç bitmez, ne yaşlısı ne genci ne yazı ne kışı, gardrobunuzda her daim bulunacak bir cici. Yapılışı burada.

>Kütük pasta (kumaştan)

06 Kasım 2010

>

Bu pasta bildiğimiz pasta değil. Tarifi anlatımı yok, sadece resim var, kahverengi kumaş üzerine açık krem renkli bir başka kumaştan rastgele şeritler halinde aplike edilmiş. Yani kütük görünümü verilmiş, biraz tombişliğine bakılırsa elyaf tela vs olduğu kesin. Sonrada yuvarlanmış, yine aynı yöntemle, bu sefer dar uzun şerit halinde hazırlanarak kesilmiş dilim pasta hazırlanmış. Mantarlara gelince onuda siz bulursunuz artık baka baka. Farzedin ki iğnedenlik tarzı bişey yapıyorsunuz. Gerceğinin yerini tutarmı bilmem ama kalıcı olmasından ötürü mutfaklarda masalarda hoş bir tasarım olucaktır. Fikir emek sahibinden, bulması benden, yapması sizden:) 

>Balkabagın dan "ignelik"

17 Ekim 2010

>

Balkabağından gidiyoruz yine. Baykuş bir, balkabağı iki, şimdiye kadar hobi dünyasında gördüğüm iki sevimli model dir bu ikili. Her desene her çalışmıya yakışıyorlar. Buda bir iğnelik, yapımı burada, kolay gelsin.

>Bebeğinize nevresim takımı dikermisiniz?

14 Ekim 2010

>

Hahh işte, yaz modundan kışlıklara geçelim. Bebeğinize nevresim dikmek isterseniz size cici bir çalışma buldum. Başlıkta takım dedim ama sadece yorgan kılıfı mevcut, sizler yastığını çarşafını kombine edebilirisiniz. Gerçi “alt tarafı nevresim” ne olacak bunu dikmekte diyebilirisiniz ama teknik ve kullanılan malzeme kaliteli, söyleyim size, bizde niye böyle kumaşlar yok anlayamıyorum. Yakında bana kumaş sattırcaklar bana buradan:) Nevresim ayrıntıları burada…

>Jeans yenileme – Jeans renovation

25 Eylül 2010

>

Hepinize güzel hafta sonları arkadaşlar. Bu aralar blogumu ihmal ettim. Bir yandan oğlumun staj işlemleri, bir yandan çarşı pazar banka vs, ve tabi tema tasarım derken ne konu yayınlayabildim, ne yorumlara cevap yazabildim. En kısa zamanda bunları telafi edicem. 
Gelelim bugün kü konuya. Jeans lar hepimizin vazgeçilmezi. Genç yaşlı çocuk herkesin gardrobunda baş tacıdır. Hele bu ciciler, böyle aksesuarlarla zenginleştimi daha bir giyesi geliyor insanın. Burada ki amaç ta bu olmuş. Baklava dilimi şeklinde kesilen kumaşlarla şirin yamalar yapılmış. Aynı desen ve teknik kot yeleğe, elbiseye, cekete de uygulanabilir. Nasıl yapıldığı burada.

>Fiyonklu patik ve önlük seti – Bow booties and bib set

29 Ağustos 2010

>

Yine bebişlere şirinmi şirin bir takım var karşımızda. Önlüğü ve patiği bir arada. Bu hatunumuz “ser veririm sır vermem” diyor, yani işi ticarete döktüğü için meslek sırrı olmuş anlıycanız bu cicilerin yapım aşaması. Ama olsun ben yaparım diyorsanız sizi buraya alalaım. Fiyonklu patiklere bayıldım. Ne zaman bunlara sıra gelicek bilmiyorum ama bu fıtıklardan yeni aldığım makina kullanmadan eskiycek:(

>Sütyen dikelim – Burn my bra

25 Ağustos 2010

>

🙂 Bunu dikermisiniz, dikebilirmisiniz ve giyermisiniz bilemem ama arşivde bulunsun dedim. Çarşıda pazarda satılan dan ne farkı var, renk renk, puanlı, çizgili, dantelli dikin dikin giyin, hatta bikini yapın. Yapılışı burada…