Archive for the ‘Origami ve Craft’ Category

>Bu "tavuk" bildiğiniz tavuk değil (kesekağıdı ve sürpriiiiz)

21 Kasım 2010

>

Bu tavuk gerçekten bildiğiniz tavuk değil, şimdi aşağıdaki resme bakın ve sürprizi görün! Doğum günlerin de çocuklarınıza harika bir sürpriz ve eğlence, eminim onlara çok güzel bir anı olacaktır. 
Nasıl fikir? Bir de şu resme bakın, hediyeleriniz mısır paketinde sunmak güzel değilmi, tam mısır konseptiyle düzenlenmiş bir parti size.
Bu parti sahibi burada…
Reklamlar

>Spiral kağıt güller den kapı ve hediye süsü

21 Kasım 2010

>

Hobi ve craft için kullanılan malzemeler den bu iş için yapılan tonlarca kağıt ve çeşitlerini bulabiliriz ama değerlendirmek adına da olsa bu kitap dergileri böyle görünce ne bileyim içim tuhaf oluyor. Gazeteler yine bir nebze ama, aynı görüntü vermesi için sanırım yazıları düzenli olması adına kitap dergi benzeri yaprakların kullanıldığı belli, belki çok okunmayacak gibi olanlar dır diyerek teselli bulalım. Görüntü hoş elbet, değişik bir şey oluyor, ama malum gazete kitap gibi kağıt ürünler zamanla kuruyor ve sararıyor, yinede o zamana kadar idare eder diyorsanız, kolları sıvayın derim. Ben özellikle hediye paketi için yapılan minik spiral güller hoşuma gitti. Sanırım daha az kağıt kullanıldığı için:) 
KAYNAK

>Spiral craft güller

03 Kasım 2010

>

Yıl başı yaklaşıyor, önümüz bayram. Sofraları ve evlerinizi renklendirmek şenlendirmek istiyorsanız bu basit gülleri yapabilrisiniz. Spiral halde kesilen fon kartonları yuvarlanarak gül şekline getiriliyor. Saplarına eklenme aşamısını göstermemiş ama sanırım, pipetlere yapıştırlıbilir. Ayrıca tok kumaş ve keçelerden de yapılabilir. Emek sahibi burada. Kolay gelsin

>İçleri kumaş kaplı "zarflar"

23 Ekim 2010

>

İş hayatım tekrar devreye girince, açıkçası ev hali iş hali derken bu ruh halim karşısında biraz  abandone oldum. Duyurlarım var, teşekkürlerim var, yorumlarım var, yorumlara cevaplarım var, ziyaretlerim var, ama hiç birinde ben yokum:( gecicek inşallah, alışıcam, epey evde oturunca hamlaşmışım iyice. Bu arad tema tasarım yapıyorum, söz verdiklerim beni bekleyenler var. Bütün bu eksikliklerimden dolayı hem özür diliyorum hemde bu eksikliğime rağmen vefasını esirgemeyenlere de teşekkür ediyorum. Özellikle örgüçantamdan sizlere blog sahibi canım arkadaşım “hatice” ye özrüm çook büyük oldu, canım arkadaşım bana öyle güzel çanta yapmış ki elleriyle, hala onu yayınlayamadım, daha önceden hazır konularla bir süre idare ettim ama arada ses vermek te lazım…
Bu şirin zarflara gelince, içleri evde ki kumaşlarla kaplanmış, çok ta şirin olmuş, hoş bu teknoloji canavarı çıktığından beri mektup kart yollamak tarih oldu ama bu geleneği sürdürenler için değişik bir çalışma. Paylaşım sahibi bunları düğün davetiyesi olarak hazırlamış, davetiye zarflarını böyle cici hale getirmiş, az öz ve sade düğünleri sevenlerin davetlileri de az olur, o yüzden üşenmeden yapılabilir. Yapılışı burada, siz gezin bakın, ben gelicem yakında, çok şekermi şeker bir tema yaptım, yarın paylaşıcam. 

>{Kahve filtresinden "ışıklı" çiçekler-Light flowers from coffee filters}

19 Ağustos 2010

>

Sizlere sunduğum linkini verdiğim tüm çalışmaların gerçekten kaliteli ve özgün olmasına dikkat ediyorum. Sırf “yayın yapmak için, blogu doldurmuş olmak için” yapmıyorum. Gercek sahibinden, noktasına virgülüne dokunulmamaış paylaşımlardır hepsi. Bu yüzden gönül rahatlığı ile arşivimize aldığımız, hem kendime hem sizlere fikir ve yardım olabilecek çalışamalrın kalitesine güveniyorum. İşte buna örnek güzel bir çalışma daha. Kahfe filtrelerin den daha önce bir kaç çalışma paylaşmıştık, kaldı ki zaman zaman nette rastlıyoruz da, ama bu değişik, neden değişik; çünkü yapım aşamasında tonlama renklerle yapılan çiçekler sanki içlerinde “lamba ” varmış gibi, ışık saçıyormuş gibi görüntüsü var. Ben ilk baktığımda bir ampülün içine yerleştirildiğini düşündüm ama değilmiş. Özellikle alttaki resimden bu fikre kapıldım. Üç farklı tonlarda suluboya yada su bazlı boya ile boyanan kağıtlar, şekillendikten sonra pipetler saplarını oluşturuyor. Diğer ayrıntılara buradan bakablirisniz. Bahçem yok, çiçeğim yok diye üzülmeyin ve hemen kolları sıvayın. Ayrıca düğün organizasyonların da  masalara mükemmel bir görünüm sağlayacaktır
.

>Origami ev- Origami house (diagram/animasyon)

12 Ağustos 2010

>

Okullar tatil ken arada çocukları da düşünmek lazım. Ayrıca bu beceri mutlaka okulda da lazım olabilir. Zamanında çay kutuların dan az evler yapmadık, “çay-kur” un kulakları çınlasın. Emektar “uhu”yla birlikte:) Şimdi ki çocuklar külliyen şanslı. Teknoloji, internet, muazzam çeşitte malzemeler. Yok yok yani, bizim renkli “el işi “kağıtları” nın pabuçu dama atıldı ama şimdi ki rengarenk “papers”ların da atası olur yani…Neyse “nostaljik anıları” bir kenara bırakırsak bu cici evlerin yapımı burada. Hem “diagram” hem “animasyon” şekli gösterilmiş. Bak bak yap. Tabi artık okullar da “ev ekonomisi” dersleri yok, bazen çağımızın gençleri niye bu kadar “hazırcı ve beceriksiz” diye şaşırmamak lazım. Orta okuldayken “paris puanı” dikişini yapamayınca aldığımız cezalar sayesinde, şimdi eline “iğne iplik” bile yakışmayan “zamane gençlerine” hayıflanma hakkı doğuyor. O yüzden böyle becerileri kazandırmak lazım, bizim “teknolojik nesillere”…

>Bu gördükleriniz sadece kağıt ve dantelden ibaret-Ones seen in this paper and lace

26 Temmuz 2010

>

Şimdi göreceklerinizin hepsi ve tamamı, sadece kağıt ve dantelden ibaret. Bebek ayakkabıları, pastalar, çantalar…daha neler neler…Böyle bir düğün düşünebiliyormuusnuz. Hepsi muhteşem, gerceğinden farksız. Başka bişey anlatmaya gerek yok görmeniz gerek:) link en sonda verilmişti…resimlerle baya bir uğraştım, kıymetimi bilesiniz:) Bunlar hakikaten emek isteyen sabır iseteyen ve usatlık isteyen maharetler…

*** Sahibi burada***

Beni izlemeye devam edin – Hobibox

>"Kağıt heykeller"

28 Haziran 2010

>

Öncelikle, beni yalnız bırakmayan ve izleyen yorum yazan tüm dostlarıma ayrı ayrı teşekkür etmek istiyorum. Vefanın adresi sanal yada reel diye ayrılmıyormuş. 
Bir çok arkadaşımıza teşekkür etmek için gelmek istiyorum ama, bağlantıları olmadığı için dönemiyorum. Bununla ilgili daha önce yazmıştım ama sanırım google ın bu sisteme bir kolayluk getirmesi lazım, yapan var yapamayan var. Büyük ölçüde izleyici kaybına neden oluyor, hoş önce başındaki dertlerden bir kurtulsun da onada razıyım.
Aslında başlıkta “kağıt kesme sanatı” diye yazmalıydım ama, bana göre bu kesme biçme işkeminden çok daha sanatsal duruyor. Resmen yetenek ve sabır işi, yani her yiğidin işi değil. Kağıtları adeta heykel gibi işlemiş. Bu konuda bir çok isim var, sanatçı var. En iyisi sizi bunlardan biriyle başbaşa bırakayım.

>Oya gibi işlenen kağıtlar

10 Haziran 2010

>

Amerikalı ANN MARTİN DELAWARE isimli tasarımcı bayan kağıtlardan şaheserler yaratıyor. Kesimiyle kıvrımlarıyla modelleriyle harika panolar tablolar yapıyor. Yukarıda ki resim sadece biri, bunun gibi daha niceleri hem şaşırtacak hem beğeni duygularımızı iştahlandıracak. İnce ince oya gibi işlenen bu kağıtlar dantel misali her daim evimizde günümüzde kullanılacaktır. Helal olsun diyerek sizi buraya alalım…

>Yumurta kolisinden baykuş yapımı

10 Haziran 2010

>

Baykuşları bulmuşken devam edelim bakalım. Ne yalan söleyim bu resmin devamını bakmadan önce epeyce bir durup düşündüm “acaba nasıl neyden yapıldı” diye, oysa aşağı inince bunun yumurta kolisinden yapıldığını görünce yüzümde bir tebessüm şaşkınlık ve bir o kadar da hayranlık uyandırdı. Belki yüzyılın heykeli sanat şaheseri değil ama böyle yoktan var edilene hayran olmamak mümkün değil. Bu kolilerden bakalım daha karşımıza neler çıkacak. Nasıl yapıldığı burada.