Archive for the ‘YARATICI ELLER’ Category

>Kanatlı "kat kat" kalpler

12 Şubat 2011

>

Yine kalplerle buradayım, ama bu kalp başka kalp. Kumaştan kat kat yapılmış bu kanatlı kalplerle, ister sofranızı süsleyin, ister duvarlarınızı. Kumaştan yapıldığı gibi çok çeşitli craft kağıtlardan da yapılabilir.
Yapılışı burada
Reklamlar

>"Kağıt görünümlü kumaş" çalışması-1(kumaşın sertleşirilme işlemi)

19 Ocak 2011

>

Bugün sizlere değişik bir çalışma getirdim. En azından bana göre öyle. Origami tarzı şekiller için kullanılan kumaşlar değişik bir yöntemle, kağıt havasında sertleştiriliyor. Daha sonra istediğiniz alanda istediğiniz şekilde kullanıyorsunuz. Bazen bir hediye kutusu bazen de bir çiçek. Başlığa -1- eklememin sebebi de, bu yöntemle kullanılan kumaştan daha sonra hediye kutusu ve çiçek yapmını paylaşıcam. Bu seriden yararlanmak için bizi takip ediniz efenim…
Bu çalışmanın orjinali inglizce olduğu için ben anladığım kadarıyla anlatmaya çalışacağım.
İstenilen şekilde kesilen kumaş parçası, arkalı önlü olarak, yukarıda görülen sprey sertleştirici ile kumaş yüzey ine tamamen püskürtülüyor. Burada ki işlem bizim yaptığımız kolalama işi oluyor sanırım. Bunun için bizde de spreyler ama zorda kalan bildiğimiz kolal işini yapabilir (oda olmadı nişasta) ama benim anlayamadığım, bu işlemden daha hızlı sonuç almak için ya mikrodalgayı yada saç kurutma makinasını buna yol göstermiş ama bu iş için ütüde kullanılamaz mı?

Aslında diyeceksiniz ki, bu işlemin nesi değişik, yani kolalama bilidiğimiz bişey ama, sertleştirilmiş bu kumaşları bu tarz hobi çalışmalarında kullanmak ve kullanım yollarının farklılığı değişik geldi bana.

…ve işte kullanıma hazır kağıt gibi kumaş, bundan sonraki paylaşım bu kumaştan hediye kutusu yapımı olacak.

KAYNAK

>Nostaljik pazar filesi örmek istermisiniz?

04 Ocak 2011

>

Esikler den ne kaldıysa, hepsi bize yadigar oluyor, geçip giden zamandan. Ne kadar nasıl sahip çıkıyoruz.? Eskiden kalma bir geleneği devam ettirip bir yandan da doğaya ortak olmak istiyorsanız, o zaman buraya…

http://www.purlbee.com/crocheted-linen-grocery-tote/

>Gerçek çerçeve de poz vermek ister misiniz?

21 Kasım 2010

>

Ben bu işe üşenmem yaparım yada yaptırırım diyorsanız hemen iş başına. Çerçeve den fırlamış gibi çekilen pozlar herkesin  ilgisini çekecek tir. Gercek duvar kağıdı ve fon ile üstüne gerçek çerçeve de çekilen resimler kadar orjinal olmaz sanırım. Nasıl yapıldığı burada. 

>Kütük pasta (kumaştan)

06 Kasım 2010

>

Bu pasta bildiğimiz pasta değil. Tarifi anlatımı yok, sadece resim var, kahverengi kumaş üzerine açık krem renkli bir başka kumaştan rastgele şeritler halinde aplike edilmiş. Yani kütük görünümü verilmiş, biraz tombişliğine bakılırsa elyaf tela vs olduğu kesin. Sonrada yuvarlanmış, yine aynı yöntemle, bu sefer dar uzun şerit halinde hazırlanarak kesilmiş dilim pasta hazırlanmış. Mantarlara gelince onuda siz bulursunuz artık baka baka. Farzedin ki iğnedenlik tarzı bişey yapıyorsunuz. Gerceğinin yerini tutarmı bilmem ama kalıcı olmasından ötürü mutfaklarda masalarda hoş bir tasarım olucaktır. Fikir emek sahibinden, bulması benden, yapması sizden:) 

>"Param parça" şal modeli

23 Ekim 2010

>

Çok egzantrik şeyler bu işler, bu ismi ben koydum, al kumaşı al makası eline, kes parçala sonra al sana bir şal işte:) böyle tarzda tunik bile yapılır, hani yekpare dikişsiz penye yada üç iplik tabir edilen örgü kumaşlar vardır, onların uzunluğunu bedenemize göre ayarladıktan sonra bu yöntemle kesilirse, tunik olabilir. İsteyen şal yapar.
KAYNAK

>Seperatörlü kumaş kalemlik yapımı

09 Ekim 2010

>

Seviyorum böyle incik cıncıkla uğraşmasını diyorsanız buyrun buraya, bakmayın mini minnacık kalemlik olduğuna pek bir meşakatli. Çocukları yeni okula başlayan anneler en az onlar kadar heveslidirler böyle ihtiyaçlara, bilirim kendimden, az kalemilkler dikmedik kottan, örgüden, az oturmadık gece yarılarına kadar defter kitap kaplıycaz diye. Artık atlattık ama tabi her çağın heyecanı başka, şimdide kayınvalde olmanın bir telaşı var(offf daha olmak istemiyorum yaaa, daha gencim bennn:) yani diyeceğim, anne olupta onların heyecanını paylaşmamak mümkün değil. Bu orjinal ve değişik kalmeliğin yapılışı burada.

>Ben geldim ve ağaç lambalarla hoş geldim:)

06 Ekim 2010

>

Merhaba arkadaşlar, dostlar…artık geri dönmenin zamanı geldi. Eskiye nazaran daha iyiceyim. Yani şu sanal alemin hayatımda böyle bir boşluk oluşturduğunu ben bile bu kadar bilmiyordum. Konu yazmadan, yorumları okumdan, sizlere ziyarete gelmeden geçen bir günde “bu gün bişey yapıcaktım ama ne” diye eksikliğini hissediyorsam, demek ki bu iş sanal alemden çıkıp, gercek aleme yol almıştır. Bu yüzden beni; ama yorumlardan, ama telefon ile bire bir arayıp soran herkese çok teşekkür ediyorum. Bazen insanın hayata tutunma nedenleri bu küçüçük ayrıntılardan geçiyor. En kısa zamanda sizlerin ziyaretine gelicem.
Konumuza gelince, ANZFER FARMS adlı sanat tasarımcısı, ağaç ve ahşap metaryellerden harikalar yaratıyor. Bu sıra dışı işi yaparken oldukça içten ve yaratıcı olduğu belli. Gelişigüzel şekillerde ki kütüklerden abajur, masa üstü lambalar yapmış ve çokta şık olmuş. Biraz el becerisi olan, yada bu işi evde üstelenecek erkek eli varsa derhal yapılması gereken bir obje dişye düşünüyorum. Diğer tasarımları ise sanatçının sayfasında mevcut, ziyaret edebilir daha başka ilhamlar alabilirisiniz.

>Plaj havlusundan, plaj çantası-From beach towel to beach bag

13 Ağustos 2010

>

Ne güzel değilmi aynı amaç için bir şeyden iki ayrı sonuç düşünmek. Plaj havlusundan plaj çantası yapmak gibi mesela. İlla eskimesini beklemeye de gerek yok hem zaten hoş durmaz, aynı havludan iki tane alıp birini çanta yapmak çok iyi bir fikir. Birini yere birini omuza. Doldur içini doldurabildiğin kadar, plaj sizi bekliyor. Bu sıcakta klimanın karşısında bunları düşünmek bile insana eziyet yani, gerçi denizi sevmem, termal yada dağ evleri tercihimdir. Oldumu kişisel havuzun olucak bana yeter. Tabi denizin yararı ve havası bir başka ama bana iki saat yeter , kalan zaman diğerlerinden olsun. Yaz hayallerimden sonra sizi çantalarla baş başa bırakayım.

>Beyaz, incili şık bir çanta modeli

01 Ağustos 2010

>

Çok basit, bildiğimiz örgü stili, bildiğimiz örnek ama sıra dışı bir çanta. Diyorum ya, bilmek var birde bunu akıllıca ortaya çıkarmak var. Bunu yapabiliyorsak işte o zaman “yaratıcıyız” demektir…İnci saplarla daha da bir hoş olmuş, tam nikahlık, abiyelik bir çanta olmuş…Küçük bir öneri; sanki biraz daha saten görüntüsü veren yün ile yapılabilir di, sanki daha hoş duracak gibi geldi bana. Devamı burada…